China Daily

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Gå til: navigation, søg

China Daily (kinesisk: 中国日报, pinyin: Zhōngguó Rìbào) er en engelsksproget avis, der udgives i Folkerepublikken Kina.

Avisen blev grundlagt i 1981 af Kinas kommunistiske parti, der stadig er dens ejer. Den fungerer således som talerør for regeringen. China Daily er den første og største engelsksprogede avis i landet.

Oplaget er ca. 200.000, hvoraf en tredjedel sælges i udlandet. Som konsekvens heraf trykkes en del af oplaget i Shanghai og New York City. Koncernen står bag 11 andre udgivelser, bl.a. magasiner og ugeblade.

Eksterne henvisninger[redigér | redigér wikikode]