De Telegraaf

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Spring til navigation Spring til søgning
De Telegraaf
Telegraaf.svg
Generelle informationer
Type Dagblad
Hovedsæde AmsterdamRediger på Wikidata
Oprindelsesland HollandRediger på Wikidata
Grundlagt 1. januar 1893
Ejer(e) Telegraaf Media Groep
Udgiver Telegraaf Media GroepRediger på Wikidata
Redaktør Sjuul Paradijs
Format Tabloid
Sprog Nederlandsk
Websted Virksomhedens hjemmesideRediger på Wikidata

De Telegraaf er med sit oplag på omkring 800.000 det største dagblad i Nederlandene. Avisen, der har hovedsæde i Amsterdam, udkom for første gang i januar 1893. Politisk er avisen konservativ.

Avisens indhold præges af mange sensationsprægede og sportsrelaterede artikler. Avisen har også en del finansstof, der dækkes mere seriøst. Avisen rammer et bredt publikum. Dens søndagsudgave fik premiere så sent som marts 2004. De Telegraaf udgives af Telegraaf Media Groep og trykkes i tabloidformat.[1]

Under 2. verdenskrig spillede avisen en kontroversiel rolle, idet udgiverselskabet trykte flere pro-tyske aviser. Avisen var bandlyst i nogle år, men kom på gaden igen fra 1949.

Referencer[redigér | redigér wikikode]

  1. ^ "Telegraaf moves to compact format and Metro becomes more complete". Publicitas. 10. oktober 2014. Hentet 16. november 2014. 

Eksterne henvisninger[redigér | redigér wikikode]