Diena

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Spring til navigation Spring til søgning

Diena (Dagen) er et lettisk-sproget dagblad fra Letland som udkom første gang den 23. november 1990. Diena blev privatiseret i 1993 og var ejet af Bonnier frem til 2009, hvor Diena og dets søsteravis Dienas Bizness blev solgt til en investorgruppe ejet af Jonathan og David Rowland.[1] Den lettiske forretningsmand Viesturs Koziols erhvervede 51% af aktierne i Diena den 6. august 2010.[2] Diena havde 18.277 abonnenter i december 2009, hvilket var en tilbagegang fra 26.866 i februar samme år og 41.471 i april 2000.[3] Avisen skiftede fra berliner til kompaktformat i 2007. Avisens russiske udgave blev indstillet i 2000.

Kildehenvinsinger[redigér | redigér wikikode]

  1. ^ Nina Kolyako (9. oktober 2009) (på engelsk). Rowland family acquired Diena and Dienas Bizness. baltic-course.com. Hentet 7. april 2011. 
  2. ^ Nina Kolyako (6. august 2010) (på engelsk). Viesturs Koziols buys controlling interest in Diena. baltic-course.com. Hentet 7. april 2011. 
  3. ^ (på engelsk)Industy Information; Subscription. Latvian Press Publishers Association. Hentet 7. april 2011. 

Eksterne henvisninger[redigér | redigér wikikode]


Anime eller mangaStub
Denne medierelaterede artikel er kun påbegyndt. Hvis du ved mere om emnet, kan du hjælpe Wikipedia ved at udvide den.
LetlandStub
Denne artikel relateret til Letland er kun påbegyndt. Du kan hjælpe Wikipedia ved at tilføje mere.
Artikelstump