The Daily Telegraph (Australien)

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Gå til: navigation, søg
Disambig bordered fade.svg For alternative betydninger, se The Daily Telegraph.

The Daily Telegraph er en australsk tabloidavis, der udgives i Sydney, New South Wales af Nationwide News, der er et datterselskab af News Corporation. Oplaget er 409.000 (2004), og avisen er således den største i Sydney.

Avisen blev grundlagt i 1879. I 1990 fusionerede den med eftermiddagsavisen The Daily Mirror til The Daily Telegraph-Mirror, der både udkom i en morgen- og eftermiddagsudgave. Senere er eftermiddagsudgaven lukket. I 1996 fik sit nuværende navn. Politisk er avisen højreorienteret.

Eksterne henvisninger[redigér | redigér wikikode]