Wikipedia:Presse 2012

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Gå til: navigation, søg

(Den danske) Wikipedia er i 2012 blevet omtalt i disse danske medier[redigér | redigér wikikode]

Arkiv
Se også: Pressecenteret

Brian Due (26. september 2012). "Branding via Wikipedia". Kommunikationsforum. http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/pr-og-branding-paa-wikipedia. 

Bent Blüdnikow (20. oktober 2012). "Arne Astrup hængt ud på Wikipedia". Berlingske.  Kort nævnt på University Post.

Trine Munk-Petersen (24. oktober 2012). "Folk der svines til på nettet er retsløse". Berlingske. http://www.b.dk/kultur/folk-der-svines-til-paa-nettet-er-retsloese. 

Trine Munk-Petersen (24. oktoner 2012). "Dansk Wikipedia sakker agterud". Berlingske. http://www.b.dk/kultur/dansk-wikipedia-sakker-agterud.  side 22., Kultursektionen.

"Korrekte Wikipedia". Jyllands-Posten. 18. november 2012. s. 8.  Kort note om studie fra tidsskriftet Psychological Medicine af Wikipedias korrekthed.

Rune Lykkeberg (30. november 2012). "Vi er meget klogere end du og jeg". Information. http://www.information.dk/318596.  Omtale af bogen Collective Wisdom – Mechanisms and Principles med betragtninger over Wikipedia.

Ole Hyltoft (18. december 2012). "Stol nu ikke på Wikipedia". Politiken. http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1845885/stol-nu-ikke-paa-wikipedia/.  Kritik af Wikipedia beskrivelse af ham selv.

Elisabeth Arnsdorf Haslund (27. december 2012). "Zittauer-løgn endte i Kirks kogebog". Berlingske. http://www.b.dk/nationalt/zittauer-loegn-endte-i-kirks-kogebog. 

Ralf Hemmingsen (27. december 2012). "I Googles tidsalder har vi brug for universitetet". Information. http://www.information.dk/320990.  Hemmingsen omtaler kontroversen mellem Philip Roth og den engelske Wikipedia.