History (TV-kanal)

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Gå til: navigation, søg
History (TV-kanal)
History Logo.svg
Lanceret 1. januar 1995
Ejes af A+E Networks (Hearst Corporation (50 %) The Walt Disney Company (50 %))
Slogan History. Made Every Day.
Land USA USA USA
Sprog Engelsk
Sendeområde National
Hovedkvarter New York City, New York, USA
Tidligere navn(e) The History Channel (1995–2008)
Søsterkanal(er) H2
A&E
The Biography Channel
Military History
History en Español
Lifetime
Crime & Investigation Network
Hjemmeside history.com
Tilgængelighed
Terrestrisk
Selective TV Inc.
(Alexandria, MN)
K52DZ (52)
DirecTV 269 (HD/SD)
1269 (VOD)
Dish Network 120 (HD/SD)


History (oprindeligt The History Channel fra 1995 til 2008) er en amerikansk tv-kanal, der er ejet A+E Networks, som er et joint venture mellem Hearst Corporation og Disney–ABC Television Group som er en division af The Walt Disney Company.

Kanalen sendte oprindeligt dokumentarprogrammer og serier om historiske emner. Siden 2008 har kanalen dog hovedsageligt sendt en udvalg af reality-tv-programmer og andre ikke-historierelaterede programer. Kanalen er desuden ofte blevet kritiseret af videnskabsfolk og skeptikere for at viser pseudo-dokumentarer, udokumenterede og sensationsprægede programmer som Ancient Aliens, UFO Files, Brad Meltzer's Decoded og Nostradamus Effect. I august 2013 kunne omkring 98.226.000 amerikanske husholdninger (86,01%) modtage History.

Internation versioner af History er tilgængelig i forskellige former i Canada, Europa, Australien, Mellemøsten, Afrika og Latinamerika. Den første europæiske version blev sendt i Skandinavien i 1997 af Viasat, der nu har deres egen kanal, Viasat History.